יום שבת, 18 בפברואר 2012

בדק בית - המלצות לביצוע בדק בית


בדק בית המלצות

בדיקת בדק בית היא אחת הבדיקות החשובות ביותר טרם אתם מחליטים לבצע רכישה של דירה יד שנייה, דירה חדשה או כל מבנה תעשייתי. בדיקה זו תספק לכם תמונה אובייקטיבית באשר למצבה של הדירה על כל היבטיה על ידי אנשי מקצוע. בדיקה זו תניב מסקנות באשר לליקויי הבנייה וליקויים נוספים בנכס ועצות לתיקון ליקויים אלו. בנוסף, הבדיקה תאפשר לכם לראות האם מדובר במבנה המוגדר על ידי אנשי מקצוע כלא בטוח ומסוכן או כמבנה אשר אינה שווה ערך למחיר בו הוא מוצע למכירה.

מאמר זה יספק לכם את כל המידע אודות מהי בדיקת בדק בית והמלצות באשר לבחירה נכונה של חברת בדק בית אשר תבצע את הבדיקה לנכס שלכם.

חובה לבצע בדיקת בדק בית?

אין חובה לבצע בדיקה זו מבחינת החוקים החלים במדינת ישראל, אך חשוב לדעת כי מומחים ממליצים על בדיקה זו לכל אדם אשר מעוניין לרכוש דירה.
בדיקה זו תיתן לכם מדד מדויק בכל הקשור למצבה של הדירה ובהתאם לדו"ח המצב של הנכס, תוכלו להגיע להחלטה הנכונה באם פעולת רכישת אותו נכס נכונה לכם או לא.
בדיקת בדק בית הינה בדיקה מקיפה אשר מתבצעת על ידי מהנדסים. חשוב לדעת כי יש סוגים שונים של בדיקות בדק בית, כמו למשל, בדיקה לרכוש המשותף של הבניין, בדק בית לעסקים ומבנים תעשייתיים, בדק בית לפני פעולה של שיפוץ, בדק בית לדירות חדשות ובדק בית לבניינים ישנים משותפים ודירות יד שנייה.

הבדיקה תכלול את הדברים הבאים:
·         קירות - חיפוי הקירות והאחידות שלו, איכות הצבע של החיפוי, עמידות ואחידות הטיח על הקירות, האם כמות הטיח תספק עמידות לאורך זמן ועוד.
·         ריצוף - האטימות של הריצוף בבית ובבניין, האם קיימים אריחים שבורים או סדוקים, האם המרצפות אחידות, האם המשטח עליו מונח הריצוף נפוח ועוד.
·         מערכות ותשתיות שונות - בדיקת תשתית הביוב, המזגן, האוורור, האינסטלציה, בטיחותה של מערכת החשמל בבית, הנחת תשתיות ליד מקורות מים אשר דבר אשר יכול להוות סכנה, ליקויי צנרת, בחינת חומרי הגלם מהם עשויים התשתיות, בדיקת חומרים מסוכנים ועוד.
·         ניקוז - האם מערכת הניקוז פועלת כהלכה, איטום וזיפות הגג ועוד.
·         תקנות ותקנים - השוואה של תוכנית המפרט הטכני של הדירה והבניין אל מול החוזה והקיים במציאות וכמובן כל בדיקות הבטיחות.

ההמלצות לקראת שכירת חברה לביצוע בדיקת בדק בית

חברה חוקית - חשוב לוודא כי מדובר בחברה אשר פועלת בהתאם לחוק.
מוניטין, ניסיון ומקצועיות- חשוב מאוד לוודא כי מדובר בחברה אשר מעסיקה צוות מהנדסים מוסמכים וכן שמדובר בחברה המציעה סוגים שונים של בדיקות בדק בית. ניתן לברר באמצעות האינטרנט האם מדובר בחברה בעלת מוניטין וכן להיכנס אל אתר האינטרנט של החברה, לקורא אודות פועלה, לבדוק את השירותים אותם היא מציעה וכן מי הם לקוחות העבר שלה.
ניטראליות- חברת בדק בית חייבת להיות גורם ניטראלי ולכן היא אינה יכולה להיות בעלת קשרים או שיתופי פעולה עם קבלנים שונים.

אין תגובות: